ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΕΠΕΤΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ







«Τι έγινε στο Πολυτεχνείο;»

 

ΤΑΞΕΙΣ: Προνήπιο, Νήπιο, Α’-Β’ Δημοτικού

ΣΤΟΧΟΙ:

·       Τα παιδιά να μάθουν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

·       Τα παιδιά να συζητήσουν τα συνθήματα του Πολυτεχνείου και να προβληματιστούν γύρω από την επικαιρότητά τους.

·       Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την ομορφιά του αγώνα.

ΥΛΙΚΟ:

·       «Ντενεκεδούπολη» της Ε. Φακίνου

·       «Τα γενέθλια» της Ζ. Σαρρή

·       Ηχητικά και φωτογραφικά ντοκουμέντα της περιόδου

·       Έργα Α. Τάσσου

·       Έργα Β. Κατράκη

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Από την Ντενεκεδούπολη στο Πολυτεχνείο

Ντενεκεδούπολη   


·       Ανάγνωση ιστορίας «Ντενεκεδούπολη».

·       Συζήτηση γύρω από τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης. «Γιατί τα ντενεκεδάκια αποφάσισαν να κάνουν πίτα τον Λαδένιο;», «Αφού ο Λαδένιος ήταν πιο δυνατός, πώς κατάφεραν τα ντενεκεδάκια να τον νικήσουν» κ.α.

·       Μετάβαση από το παραμύθι στην πραγματικότητα. «Ζήσαμε και εδώ, στη χώρα μας, μια παρόμοια ιστορία με αυτή της Ντενεκεδούπολης.». Συζήτηση για τα ιστορικά γεγονότα του Πολυτεχνείου. Προβολή εικόνων και βίντεο.

·       Διάγγελμα Παπαδόπουλου. Ακούμε ή βλέπουμε το διάγγελμα του Παπαδόπουλου. Συζητάμε: Πώς πήρε την εξουσία;, Η φωνή και το ύφος του είναι άγρια ή γλυκιά;, Με ποιον ήρωα της Ντενεκεδούπολης μοιάζει;

·       Προβολή φωτογραφιών από την εξέγερση. Συζητάμε: Τι κοινό έχουν τα ντενεκεδάκια με τους φοιτητές και τον λαό που ήταν στο Πολυτεχνείο;

·       Φτιάχνουμε τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης με διάφορα υλικά που έχουμε στο σπίτι μας (π.χ ρολά υγείας)

 

 

Το Πολυτεχνείο μέσα από τις φιγούρες του Τάσσου και της Κατράκη

 


·       «Τι βλέπει η Μάσκα στο Πολυτεχνείο;»-Αυτοσχεδιασμός

Κάθε παιδί βάζει μπροστά από το πρόσωπο του τη Μάσκα (έργο Κατράκη) και μεταφέρεται στο Πολυτεχνείο.

·       «Βότσαλα από τη Γυάρο» της Κατράκη

Συζητάμε για την Γυάρο. Εμπνεόμαστε από τα βότσαλα της Κατράκη και δημιουργούμε.

·        «17 Νοέμβρη 1973» Τάσσος-εικαστικά

Παρατηρούμε το έργο του χαράκτη. Επιμένουμε στα μάτια. Μπορούμε να τα συγκρίνουμε με τα μάτια της κεφαλής του Σβορώνου (έργο που βρίσκεται στην πύλη του Πολυτεχνείου)*. Φτιάχνουμε το δικό μας χαρακτικό.

·       «Μνήμη Παναγιώτη Ελή» Τάσσος-εικαστικά

Φτιάχνουμε ένα κολλάζ με τις φιγούρες του Τάσσου.

 

«ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»

 

·       Συζητάμε για τα συνθήματα του Πολυτεχνείου. Τι έχει αλλάξει και τι έχει μείνει ίδιο.

·       Φτιάχνουμε ένα πανό ομαδικά. 

 

                                                                                                       

 

*Το έργο είναι του Μ. Μακρή και δεν συνδέεται άμεσα με την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Ωστόσο, έχει καθιερωθεί ως σύμβολο αγώνα.

 

Το Πολυτεχνείο μέσα από ένα πρωτότυπο βίντεο κινουμένων σχεδίων με πρωταγωνίστρια μία γάτα.


«12410 και 1 Τριαντάφυλλα»



 

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ

ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟΣ